Shoppingul a devenit, în ultima perioadă, o experienţă din ce în ce mai agreabilă pentru populaţie Potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen România, rata de creştere a Shoppingul a devenit, în ultima perioadă, o experienţă din ce în ce mai agreabilă pentru populaţie Potrivit unui studiu realizat de compania Nielsen România, rata de creştere a bugetului pe gospodărie pentru cumpărăturile lunare de bunuri de larg consum a fost, anul trecut, de două ori mai lentă decât creşterea salariului net pe economie. Asta evidenţiază faptul că o parte din câştigurile unei familii este direcţionată şi către alte categorii de produse. Potrivit studiului "Shopper Trends", realizat de compania de cercetare a pieţei Nielsen România, în anul 2006, totalul cheltuielilor lunare pentru aprovizionarea unei gospodării cu bunuri de larg consum a crescut cu numai 7%, faţă de anul 2005, de la 5,17 milioane lei, ajungând la 6,13 milioane lei. Suma alocată de o familie în fiecare lună pentru mâncare şi bunuri de strictă necesitate este uşor mai ridicată în Bucureşti, ajungând la 6,34 milioane lei. Preţul continuă să primeze pentru români "Dacă facem o comparaţie, raportat la veniturile nete ale populaţiei, creşterea cheltuielilor lunare pentru cumpărăturile de bunuri de larg consum a fost mai lentă, ceea ce înseamnă că banii românilor au început să se ducă şi în alte direcţii", a declarat Bogdana Baltasiu, client service manager, Nielsen România. Cercetarea Nielsen România a evidenţiat că românii alocă o sumă mai mare pentru produsele proaspete, comparativ cu alte ţări din zonă. "România se situează printre ţările care cheltuie cel mai mult pentru produsele alimentare proaspete. Peste jumătate din bugetul unei familii alocat cumpărăturilor este destinată achiziţionării de produse proaspete, ceea ce ne situează în regiune ca o ţară cu o anumită specificitate", a explicat Baltasiu. De