Oportunitatea introducerii taxei de autostradă, nivelul acesteia şi aplicarea diferenţiată a tarifelor sunt la mâna şoferilor. Ministerul Transporturilor a hotărât că o decizie în acest sens va fi luată abia după ce va fi efectuat un sondaj de opinie în rândul populaţiei, pentru a afla dacă şoferii sunt de acord sau nu cu introducerea taxei de autostradă şi care ar fi cel mai potrivit nivel al taxei. “Avem în curs de derulare un studiu, finanţat din fonduri PHARE, prin care vom afla în ce măsură va fi acceptată de către utilizatori o eventuală introducere a taxei de autostradă şi nivelul acesteia.
Sondajul va începe săptămâna viitoare şi va evidenţia, de asemenea, obiceiurile conducătorilor auto, respectiv pe ce distanţe conduc, cât de des, în cât timp parcurg un anumit număr de kilometri sau dacă se deplasează mai ales în interes de serviciu”, a declarat, pentru Mediafax, Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Dacă sondajul va arăta că populaţia este de acord cu noua taxă, autorităţile vor analiza cazul fiecărei autostrăzi, construită sau în curs de execuţie, iar tarifele vor fi stabilite diferenţiat, pentru fiecare autostradă în parte.
Buzaşu apreciază că, în cazul în care va fi luată decizia de aplicare a taxei de autostradă, aceasta trebuie să fie introdusă treptat. “Personal, în calitate de specialist, consider că taxa de autostradă trebuie introdusă gradual şi nu va trebui să depăşească un euro, în prima fază”, a conchis Buzaşu. Ideea celor de la Ministerul Transporturilor este cel puţin stranie, având în vedere că parametrii principali care ar trebui luaţi în calcul la stabilirea taxei de autostradă sunt intensitatea traficului şi necesarul de finanţare pentru o întreţinere corespunzătoare a acesteia. (E.C.)
Oportunitatea introducerii taxei de autostradă, nivelul acesteia şi aplicarea diferenţiată a tarifelor sunt