Cota berii la PET a sarit de 40%
Berea la sticla pierde teren in preferintele romanilor
Piata berii s-a dublat in ultimul deceniu
Piata berii isi va continua cresterea si in acest an, poate nu atat de exploziv ca in 2006, cand a crescut cu 16%, insa o crestere va exista, ne spune Constantin Bratu, director general al Asociatiei "Berarii Romaniei", care reuneste principalii producatori de bere din tara. Daca in 2006 pilonul de crestere al industriei berii a fost Campionatul Mondial de Fotbal, care a strans romanii la terase, in acest an vara ce se anunta foarte calduroasa preconizeaza vremuri bune pentru berari. "In vara lui 2006, consumul de bere a explodat, crescand cu 23% fata de sezonul cald din 2005. Decizia de a cumpara mai multa bere decat de obicei a fost o consecinta a obiceiurilor de consum ale romanilor in perioada vacantelor concentrate in iulie si august. In plus, Campionatul Mondial de Fotbal a adus tot mai multi romani la terase. Cum vara lui 2007 se anunta a fi extrem de calduroasa, ne asteptam sa se mentina aceste cresteri", explica Bratu.
Cantitate, nu calitate
Din datele furnizate de asociatie se observa ca in ultimii trei ani berea la PET castiga cote de piata din ce in ce mai mari, iar consumul de bere la sticla scade. Astfel, daca in 2004 cota de piata a berii la PET era de 24,4%, in 2006 procentul ajunsese la 40,4. In acelasi timp, berea la sticla a scazut de la o cota de piata de 61,9% in 2004 la 46,2 in 2006. Berea la doza se mentine constant la o cota de piata de circa 8%, iar cea la halba are evolutii oscilante de la an la an. Cifrele arata ca romanii prefera din ce in ce mai mult berea mai ieftina si imbuteliata in ambalaje mari, care se traduc in economii de pret.
Membrii Asociatiei "Berarii Romaniei", Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Brewe