Foto: Gandul
Primul ministru nu a cazut, insa, de acord cu biroul de presa al Guvernului si nici cu „proprietarul aparatului” - SRI - in privinta motivelor pentru care a fost luata o astfel de decizie.
Guvernul si SRI recunosc, intr-un comunicat, ca echipajul elicopterului cu care premierul Tariceanu se deplasa a sesizat “unele indicii” privind starea tehnica a aparatului care a fost schimbat pentru eliminarea oricarui risc, fara ca vreunul dintre membrii delegatiei sa fie in pericol.
De cealalta parte, primul ministru spune ca elicopterul mergea prea incet, de aceea a cerut un avion. In elicopter, alaturi de premier se afla ministrul Agriculturii, Decebal Traian Remes. In realitate insa scenariu este mult mai complicat.
Desi in zona exista un punct de aterizare bine marcat, elicopterul Dauphin 202 pus la dispozitie de SRI a aterizat pe marginea digului, sub linia de inalta tensiune, la aproximativ doua sute de metri distanta de locul stabilit initial.
Dupa ce oficialitatile au coborat din aparat si in timp ce acestea vizitau statia de irigatii de la Sadova-Corabia si stateau de vorba cu agricultorii si oficialii locali, la fata locului a sosit un alt elicopter, tot al SRI si tot Dauphin, dar 203, de la Bucuresti, care i-a preluat pe cei doi demnitari.
Numai ca acestia s-au intors la Bucuresti, pe Otopeni, unde au fost preluati de aceasta data de un avion pentru VIP-uri, zborul fiind coordonat chiar de directorul general al Romavia, Adrian Goleanu.
Desi a fost nevoit sa schimbe doua elicoptere si un avion, primul ministru a precizat ca nu a fost vorba de o aterizare fortata, ci de o “aterizare normala” si ca a schimbat elicopterul cu un avion pentru a parcurge mai rapid distanta pana in judetul Cluj. “Nu a fost nicio problema, iar proba este ca am ajuns.
Am plecat cu un elicopter si am