Cei peste şapte mii de elevi doljeni din clasa a VII-a au încheiat ieri experimentul tezelor cu subiect unic cu lucrarea la limba şi literatura română. Dacă subiectele la teza de la matematică le-au dat bătăi de cap, caracterizarea unui personaj dintr-o operă epică pare să fi fost pe placul elevilor.
La ora 12.00, teza cu subiect unic la română a început în toată ţara şi elevii au făcut cunoştinţă cu subiectele din varianta numărul 2, extrasă de ministrul educaţiei, Cristian Adomniţei.
Exerciţiile de gramatică pe care le-au avut de rezolvat dintr-un fragment din povestea „Fata babei şi fata moşului“ de Ion Creangă şi caracterizarea unui personaj dintr-o operă epică nu au pus probleme elevilor doljeni. Aceştia au ieşit din sălile de examen mulţumiţi de modul în care au tratat subiectul de gramatică, dar şi pe cel de literatură.
„Au fost subiecte medii, iar mie mi s-au părut uşoare. Eu sper să iau 10, aşa cum am luat şi la matematică“, a spus Luciana Tudor, elevă în clasa a VII-a la Colegiul Naţional „Carol I“ din Craiova. Au existat şi nemulţumiri legate de profesorii care i-au asistat şi care nu au fost toţi la fel de exigenţi.
„Eu l-am caracterizat pe Paşa Hassan şi cred că o să iau 10. A fost totul bine, dar am auzit că la unele clase le-au şoptit profesorii, pe când la noi nu s-a putut nici măcar mişca“, a explicat Bianca Olaru, elevă în clasa a VII-a la CN „Carol I“. Colegul ei, Alin Mănescu, consideră însă că timpul pe care l-au avut pentru pregătirea materiei a fost foarte scurt. „Nu a prea fost timp ca să punem la punct toată materia pe care am avut-o de parcurs. De exemplu, imnul de-abia ni l-a predat acum câteva zile, când noi trecusem deja prin materie. Oricum, cred că o să iau un opt“, a spus Alin Mănescu de la CN „Carol I“.
Căldura pare să fi fost o problemă pentru unii elevi, care nu s-au putut concentra. „Nu am avut ins