Trienala de Arte Textile organizata in luna decembrie 2006 la Bucuresti a pornit intr-un voiaj prin tara. Este foarte important ca un eveniment ce s-a desfasurat in Capitala, cu pompa cuvenita, sa fie impartasit si altor orase.
Numai asa se poate simti pulsul miscarii artistice nationale! Prin diligentele plasticianului Gheorghe Gogescu, devotatul comisar al acestei manifestari, expozitia s-a deschis pe 17 aprilie 2007, la Casa de Cultura a Tineretului din Braila. Fata de prezentarea initiala, cea de fata a primit o expresie noua, atat prin panotarea inspirata a Marilenei Ioanid, reputat artist textilist cu bogata activitate didactica si artistica in urbea dunareana, cat si prin participarea altor expozanti ce lipsisera, din varii motive, de pe simezele bucurestene.
Astfel, la expozitia braileana s-au alaturat Gabriela Cristu si sotii Viorela si Vintila Mihaescu - cei din urma cu o adevarata "expozitie in expozitie" (nu mai putin de 6 tapiserii din ciclurile Cochilii si Murex, cu mozaicarea spatiului si bogatie cromatica). Gabriela Cristu e prezenta cu doua dintre lucrarile sale de mare forta evocatoare: Visul magului si Jurnalul unei clipe, dominate de evanescenta unei falfairi de aripa si iluzia imprimarii siluetei unui peste in lichidul pe care-l strabate lin. Colajul intitulat Trunchiul de copac, semnat de Miruna-Mihaela Hasegan, reprezinta un mijloc insolit de peisajare si de conferire a volumetriei tangibile unei lucrari parietale. Intr-un alt bogat colaj, Maria Bandarau valorifica resturi de vechi tesaturi produse in gospodaria traditionala taraneasca pentru a zugravi o Poarta si o Gradina. Spiritul Pascal exala din compozitia cruciforma intitulata Inger a Anei Maria Orban. Accedand la materiale neconventionale (impletitura din banda magnetica si sarma de cupru), Andra Panduru evoca un Heruvim. Dorina Horatau, laureata Trienalei, se avant