Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a elaborat si supus dezbaterii publice un nou proiect de act normativ privind aprobarea si continutul formularelor necesare solicitarii si comunicarii datelor inscrise in cazierul fiscal.
"Avand in vedere cresterea semnificativa a numarului de solicitari de eliberare a certificatului de cazier fiscal, a aparut ca necesara actualizarea formularelor utilizate in activitatea de prelucrare a datelor cuprinse in cazierul fiscal, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 40/2003", noteaza agentia intr-un comunicat.
Potrivit acestuia, la nivelul Ministerului Economiei si Finantelor se va organiza cazierul fiscal national prin care se va tine evidenta contribuabililor (faptele constatate de organele de control si sanctiunile aplicate) pe intreg teritoriul Romaniei.
Totodata, la nivelul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene si a municipiului Bucuresti si a Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, se va organiza cazierul fiscal local, prin care se va tine evidenta contribuabililor care au domiciliul fiscal in raza teritoriala a acestora sau sunt inregistrati in evidentele lor fiscale.
Formularele privind "Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal", "Cererea de rectificare a datelor inscrise in cazierul fiscal" si "Certificatul de cazier fiscal" se vor distribui gratuit, la solicitarea contribuabililor, si se vor edita informatic. "Fisa de inscriere in cazierul fiscal" si "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal" se vor completa si edita numai cu ajutorul programului de asistenta.
ANAF precizeaza ca la informatiile referitoare la cazierul fiscal vor avea acces numai persoanele desemnate din cadrul birourilor pentru gestionarea cazierului fiscal.
Proiectele de acte normative pot fi consultate la adresa http://anaf.mfinan