Posturile de televiziune comerciale generaliste au un procent insemnat de senzational in principalele programe informative. Postul public si canalele de stiri pun accent pe politica si pe informatiile de interes public, arata raportul „Un om a muscat o stire”, realizat de Agentia de Monitorizare a Presei.
Studiul a analizat primele saptamani din lunile noiembrie 2006, decembrie 2006 si ianuarie 2007, incercand sa identifice cele mai abordate teme din stiri, dar si modul lor de abordare.
Faptul divers domina tematica Stirilor Pro TV de la ora 19.00. Interesant, pe locul doi, dupa numarul de aparitii, sunt stirile despre diaspora, despre romanii plecati la munca in strainatate.
Din aceasta categorie, cele mai multe au fost difuzate la inceputul lunilor decembrie 2006 si ianuarie 2007. Ca tematica, politica este la Pro TV pe locul sapte. Elementele de senzational au fost observate in 120 din cele 573 de stiri analizate. Materialele de acest tip (de obicei despre vreme, accidente, subiecte mondene) sunt in primele zece stiri ale jurnalului.
Principalul Observator al Antenei 1 este dominat de stirile de fapt divers. Categoria fapt divers este eterogena, principala trasatura a subiectelor fiind valoarea de inedit. Stirile de fapt divers sunt plasate, in general, la inceputul celei de-a doua parti a jurnalului. Dupa teme, urmeaza faptul divers extern. Subiectele politice sunt pe locul trei.
Dintr-un total de 655 de stiri, 369 au prezentat informatii de interes public (subiecte politice, administrative, meteo, sociale, actualitate externa, sociale, justitie). Senzationalismul a fost identificat in 142 de stiri, materialele fiind plasate la inceputul jurnalelor.
Jurnalele principale ale TVR 1 (ora 19.00) public sunt dominate de subiecte de pe scena politica interna si acopera o arie mare de teme de interes