Vanzarile de masini noi din import au crescut cu 50% in primele patru luni ale anului, pana la peste 52.000 de unitati, in timp ce marcile autohtone au inregistrat o scadere de 14%, conform statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Vanzarile cumulate ale Dacia si Daewoo au totalizat in primele patru luni 30.307 masini, in scadere cu 14% fata de cele peste 35.000 comercializate de cele doua companii in intervalul ianuarie - aprilie 2006. Autovehiculele autohtone au reprezentat 36% din cele peste 83.000 de masini comercializate pe piata romaneasca in primele patru luni ale anului, iar restul de 64% a revenit masinilor din import.
In primele patru luni ale anului, vanzarile de autoturisme Dacia au scazut cu 19%, pana la 27.655 de unitati, dupa ce, in intervalul ianuarie - aprilie 2006, cel mai mare producator roman vanduse peste 33.000 de masini. Dacia a avut, in primele patru luni, 28,4% din piata auto, din care Daewoo, celalalt producator autohton, a avut 5%. Vanzarile producatorului craiovean au scazut cu 17%, pana la 4.912 masini.
Renault a detinut suprematia in vanzari
Renault a fost la acest inceput de an cea mai vanduta marca de import, cu 7.520 de autoturisme comercializate, cifra cu 40% mai mare decat cea din primele patru luni ale anului 2006. Pe locul doi s-a situat lunile trecute Skoda, marca ale carei vanzari au crescut cu 34%, pana la 7.106 masini. Podiumul importatorilor a fost incheiat de Volkswagen, ale carui vanzari au crescut cu 56%, pana la 6.588 de masini.
Pe locul patru in topul importatorilor s-a situat Opel, care a inregistrat vanzari cu 67% mai mari, pana la 4.896 de autoturisme. Pe locul cinci este pozitionata marca americana Chevrolet, care si-a gasit 3.806 de clienti in primele patru luni, in crestere cu 123% fata de anul trecut.
Locurile sase