Compania analizează posibilitatea înlocuirii unor medicamente vechi cu altele noi Producătorul de medicamente Zentiva SA (fostul Sicomed) va investi, în acest an, 4 milioane de euro în Compania analizează posibilitatea înlocuirii unor medicamente vechi cu altele noi Producătorul de medicamente Zentiva SA (fostul Sicomed) va investi, în acest an, 4 milioane de euro în implementarea de noi tehnologii, dar şi în protecţia mediului. În plus, strategia de dezvoltare pentru anul în curs vizează lansarea pe piaţă a cel puţin şase produse noi, dintre care trei au fost deja lansate în primul trimestru. "Anul trecut, am investit 2,6 milioane de euro. În prezent, compania trece printr-un proces de analizare a portofoliului de medicamente, pentru a vedea dacă unele produse vechi pot fi înlocuite cu terapii moderne", a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, Alexander Cernak, preşedintele Consiliului de Administraţie al companiei. În paralel cu strategia de integrare a operaţiunilor Zentiva în România, vânzările de produse au consemnat un trend ascendent, compania reuşind să-şi comercializeze o parte importantă din medicamente prin intermediul lanţurilor de retail. "La numai un an de la integrarea operaţiunilor Zentiva în România, compania a reuşit să câştige o cotă de piaţă de 1,5%, din segmentul de retail, evaluat la 4,6 miliarde RON. . Valoarea vânzărilor produselor preluate de la fosta Sicomed au reprezentat 57,7% din totalul vânzărilor Zentiva în primul trimestru din 2007. În ceea ce priveşte produsele în promovare, acestea au înregistrat 70,7% din total vânzări, remarcându-se evoluţii semnificative pe partea mărcilor de renume internaţional, precum Simvacard (cardiovascular), Azitrox (antibiotic), Rispen (antipsihotic) etc. Dintre mărcile locale, cele mai profitabile au fost Algocalmin, Antinevralgic P şi Dicarbocalm. Vânzările totale pe piaţa locală au cr