Maşini bară la bară, şoferi nervoşi care claxonează, pietoni care fac slalom să traverseze. Cam aşa arată intersecţiile nesemaforizate din Craiova la orele de vârf.
Un studiu privind fluidizarea traficului a fost făcut de Primăria Craiova încă din 2005, în perioada iunie - decembrie. A costat primăria în jur de un miliard şi jumătate de lei vechi şi oferă o serie de propuneri de sistematizare a circulaţiei, printre care şi semaforizarea intersecţiilor pe principalele artere rutiere, precum şi în zona centrală. SICOR 95 din Bucureşti, firma care a realizat studiul, a identificat 23 de intersecţii care ar trebui completate cu instalaţii de semaforizare, aceasta fiind prima propunere pe lista de soluţii.
Alte propuneri sunt interzicerea circulaţiei rutiere în zona centrală (veche) a Craiovei, instituirea unui sistem de sensuri unice pentru unele străzi cu trafic ridicat (străzile Ion Maiorescu, Felix Aderca, Mihai Viteazul, Brestei), sensuri giratorii şi reamenajarea anumitor intersecţii (bulevardul Carol cu strada Păltiniş şi strada Fraţii Goleşti, strada Brestei cu strada Amaradia, strada Brestei cu strada Iancu Jianu, strada Brazda lui Novac cu strada C. Brâncuşi şi strada Şerban Vodă etc.) sau realizarea de parcări în zona centrală a oraşului.
Ce spun craiovenii
Toţi cei chestionaţi despre traficul din oraş s-au plâns de aglomeraţie, îndeosebi la orele de vârf. „Este infernal. La ora patru, când plec de la serviciu, îmi ia aproape o jumătate de oră să traversez centrul. Uneori îmi doresc să fi mers pe jos“, a declarat Laurenţiu Manu, de 23 de ani, din Craiova. În acelaşi timp, alţi oameni acuză atât intersecţiile nesemaforizate, cât şi „meseriaşii“ din trafic: „Există intersecţii care sunt efectiv un coşmar şi pot să dau exemplu intersecţia din Valea Roşie, Crucea de piatră. Sunt foarte mulţi care nici nu ştiu cum se trece pe