Foto: Cotidianul
Cum v-ati hotarit sa intrati pe piata din Romania si de ce tocmai in acest moment?
Romania a aderat la UE la inceputul anului, iar in ultimii zece ani, grupul nostru a construit parteneriate in toata Europa Centrala si de Est, asa ca era firesc sa ne interesam si de piata romaneasca. Credem ca am gasit partenerul potrivit in Realitatea-Catavencu.
Il cunosteam deja pe Dragos Stanca (n.r. - director general publishing Realitatea-Catavencu), ii apreciem foarte mult talentul si faptul ca a reusit sa creeze o asemenea divizie de print. Cred ca am prins si un moment foarte bun: „Business Standard“ s-a lansat azi, „Money Express“ a debutat de curind.
Sintem fericiti ca am reusit sa stabilim un parteneriat atit de repede si sa fim aici, de la inceputul cotidianului de business.
Ce parere aveti despre presa de business de la noi?
Ne-am facut serios temele. Stim ca nu sinteti primii pe piata, ca exista aici jucatori cu o pozitie bine consolidata, „Capital“ si „Ziarul Financiar“, dar credem ca piata se afla intr-un stadiu in care poate fi schimbata inca.
Chiar daca avem de-a face cu acesti competitori, este loc pentru un nou ziar si o noua revista, care sa aiba succes. Cind vezi ca „Ziarul Financiar“ e lider de piata si o duce foarte bine, e ca o invitatie ca piata e pregatita pentru un al doilea jucator.
Care ar fi particularitatile presei de business din Romania?
Tocmai am iesit din sala de seminarii, unde era o dezbatere aprinsa despre independenta presei. O discutie pe care am purtat-o, de altfel, si in Ucraina, o piata pe care activam de un an si jumatate. In Germania avem o piata matura si, pot sa spun, o presa libera, facuta doar de companiile de media.
Nu avem conglomerate industriale implicate in media, ci companii de presa care vor sa faca bani cu p