Organizarea referendumului din 19 mai a presupus cheltuirea unor sume insemnate de bani. Chiar daca deocamdata Curtea de Conturi nu a facut calculele finale, la nivel oficial bugetul pentru referendum a fost de 60 de milioane de lei, adica aproximativ 18 milioane de euro. Insa, potrivit cotidianului Business Standard, suma alocata pentru referendum depaseste 20 de milioane de euro.
Cel putin teoretic, fiecare parte aflata in competitie ar putea cheltui 25 de mii de salarii minime brute pe economie. Adica, partidele implicate in campania de informare care a precedat votul din 19 mai puteau sa se foloseasca de 9.750.000 de lei.
Partidele au declarat la Curtea de Conturi cheltuirea a 650 de mii de euro, dar, de fapt, au cheltuit 4 milioane de euro. Numai analistii de PR au castigat 150 de mii de euro in campania aceasta; s-a vandut spatiu publicitar de 1 milion de euro si s-au castigat 2 milioane de euro din materialele promotionale.
Comparativ, referendumul din anul 2003, in care s-a votat modificarea Constitutiei, a fost mult mai ieftin: numai 8 milioane de euro, la cursul momentului respectiv. Adica 313 miliarde de lei vechi. Guvernul din 2003 a platit, atunci, si pentru publicitate, nu doar pentru organizare. Organizarea referendumului din 19 mai a presupus cheltuirea unor sume insemnate de bani. Chiar daca deocamdata Curtea de Conturi nu a facut calculele finale, la nivel oficial bugetul pentru referendum a fost de 60 de milioane de lei, adica aproximativ 18 milioane de euro. Insa, potrivit cotidianului Business Standard, suma alocata pentru referendum depaseste 20 de milioane de euro.
Cel putin teoretic, fiecare parte aflata in competitie ar putea cheltui 25 de mii de salarii minime brute pe economie. Adica, partidele implicate in campania de informare care a precedat votul din 19 mai puteau sa se foloseasca de 9.750.0