Juergen Schrempp, cel care a realizat preluarea, in schimbul a 36 mld. dolari (26,2 mld. euro), a Chrysler de catre Daimler-Benz, este un caz unic in sectorul de afaceri german. Compania pe care a creat-o a pierdut 12,6 mld. $ din valoarea de piata in cei
Actiunile DaimlerChrysler cu sediul in Stuttgart au inregistrat o scadere de 15% din 17 noiembrie 1998, ziua in care compania combinata a inceput sa fie tranzactionata pe bursa. Valoarea companiei rivale BMW s-a dublat in ultimii noua ani, scrie Bloomberg.
"Schrempp a fost cu siguranta cel mai mare "distrugator" de capital din istoria Daimler si cel mai probabil si din istoria sectorului corporatist german", a declarat Juergen Graesslin, ce conduce DaimlerChrysler Critical Shareholders Association si autor al unei biografii a lui Schrempp, care a parasit pozitia de director executiv pe 31 decembrie 2005, cu doi ani inainte de expirarea mandatului sau.
Saptamana trecuta directorul executiv al DaimlerChrysler, Dieter Zetsche, a anuntat vanzarea Chrysler catre fondul de investitii Cerberus Capital Management, punand capat planului lui Schrempp de a crea un imperiu auto global prin reunirea sedanurilor Mercedes si camionetelor Dodge. Actiunile au avansat dupa anunt cu 2,2% pana la aproape 62 de euro, dupa ce inainte mai crescusera cu pana la 7,8%. Ultima data cand a mai fost depasita aceasta crestere a fost in ziua cand Schrempp, in varsta de 62 de ani, si-a anuntat demisia pe 28 iulie 2005, actiunile crescand cu peste 11%.
Fuziunea reprezinta un exemplu al felului in care un volum mare de capital "poate fi distrus intr-un timp foarte scurt intr-o fuziune de acest gen", a declarat Juergen Jurz, purtator de cuvant al asociatiei actionarilor companiei, care-i reprezinta pe investitorii DaimlerChrysler.
Fostul CEO nu a putut fi contactat pentru comentarii. In prezent, el este direc