» Desi publicul a dat navala peste tot, muzeele au reusit cu greu sa faca fata onorabil asteptarilor oamenilor pentru o seara de sambata.
» Cele mai atractive au fost evenimentele organizate special cu aceasta ocazie, dar si calitatea acestora a lasat de multe ori de dorit.
» La Muzeul Taranului Roman (MTR) tinerii intelectuali alternativi au dansat pe muzica lautareasca si au mancat pastrama de berbec si pastrav la gratar.
Noaptea muzeelor este o ocazie buna ca aceste institutii sa-i atraga pe cei care altfel nu le-ar trece pragul. Insa, poate ca strategia potrivita ar fi fost aceea de a oferi distractii de impact pe moment si entertainment cu aroma culturala de calitate, in speranta ca vizitatorii se vor intoarce cu alte ocazii pentru a vizita cu mai mult interes si rabdare muzeul, platind si un ban pentru intrare. Neintelegand acest lucru, cele mai multe muzee s-au bizuit pe colectiile permanente sau pe cele din cadrul programului obisnuit, iar evenimentele speciale nu au fost peste tot interesante. In plus, a lipsit un program comun cu orele si evenimentele de la toate muzeele. Din cele patru muzee la care am ajuns, cele cu specific cultural romanesc ar fi avut mai multe sanse sa concureze televizorul si distractiile obisnuite, doar unul fiind la inaltimea ocaziei.
Dragos Bucurenci a jucat hora la MTR
Muzeul National de Arta Contemporana (MNAC) nu a participat anul acesta la Noaptea muzeelor, din cauza raliului de formula 3 din preajma Casei Poporului. Tinerii artisti si clubberi, ramasi fara o sursa de muzica electro intr-un spatiu cultural, s-au mutat in grup la Muzeul Taranului Roman, care le-a inteles perfect gusturile si de data aceasta. Nu le-a dat muzica electro si arta contemporana, dar le-a dat Taraful din Marsa, venit in oras pentru o nunta si invitat spontan la muzeu, iar ei au dansat, in frunte cu Drago