Cardurile si posurile nu mai sunt de mult o curiozitate in benzinarii. Vremea platii in cash a inceput usor sa apuna in marile lanturi de benzinarii pentru societatile care au flote auto sau pentru oamenii de afaceri.
Fidelizarea, cuvantul-cheie
Deocamdata, mai traditionalisti au ramas romanii de rand, care prefera inca plata carburantilor cu banii pe masa, aceasta si pentru ca ei alimenteaza destul de putin, in medie 10-15 litri o data, iar operatiunea o repeta cam de doua ori pe luna. Chiar daca tintele raman clientii cu un consum mare de carburanti, nici cea de-a doua categorie nu mai este neglijata de companiile petroliere in cadrul strategiilor de marketing. Fidelizarea clientilor este cuvantul-cheie in jurul caruia se construiesc planurile de business, iar cardul joaca un rol important.
Fie ca vorbim despre Petrom, OMV, LukOil, Rompetrol sau MOL, toate companiile au inregistrat cresteri spectaculoase in ceea ce priveste numarul posesorilor de carduri, dar si la vanzarile de carburanti prin intermediul acestor instrumente de plata. Controlul consumului, creditarea alimentarii, plata non cash, un sistem modern de administrare, acces in timp real la informatiile stocate pe card sau pe website-uri speciale sunt marile avantaje oferite posesorilor de carduri.
Cresteri pe toata linia
In urma cu patru ani Petrom lansa pentru persoanele juridice cardurile Petrom Card, iar anul trecut a lansat PetromCredit Card. Succesul de care s-au bucurat cardurile este demonstrat de faptul ca ele au asigurat anul trecut nu mai putin de 30% din vanzarile de carburanti ale companiei.
La OMV oferta de carduri poarta numele Routex si ele sunt diferentiate pe niveluri de operatiuni. El poate fi folosit in Romania doar pentru alimentarea cu carburanti, dar se poate plati cu el si in strainatate la partenerii Routex, spune Vlad Seitan, retail ma