Este când Julieta lui Romeo, când în „Livada de vişini“ sau în “Medeea”. Este Oana Bineaţă, actriţa Teatrului Naţional „Marin Sorescu“.
Şi-a început cariera de actriţă la Naţionalul craiovean cu un rol în piesa lui Matei Vişniec „Hotel Europax“. „Am debutat cu un rol foarte mic, dar foarte frumos, la care ţin enorm. Cântam la un moment: la, la, la. Ieşea grâul. Mai aveam apoi două scene şi gata. Trăiam însă intens rolul acesta“, a precizat Oana Bineaţă. A urmat „Romeo şi Julieta“. „Apoi a venit Yiannis (Yiannis Paraskevopoulos, regizorul grec al piesei «Romeo şi Julieta» - n.r.). M-a chinuit, m-a schingiuit. A venit acel rol mare, pe care nu ştiam dacă pot să-l duc. Primul spectacol, avanpremiera, catastrofă. Am uitat textul, eram turbată, eram terminată, venise tot teatrul să-l vadă. Aveam un stres înfiorător de mare. Spectacolul a fost făcut într-un timp foarte scurt. Într-o lună şi jumătate, am făcut text, mişcare. A urmat «Livada de vişini» şi apoi «Medeea»“, a continuat actriţa. A fost distribuită în cor. Cariera sa urma un curs ascendent, numai că, după două repetiţii pentru „Medeea“, în timpul reprezentaţiei la piesa „Romeo şi Julieta“, Oana şi-a rupt piciorul. A trebuit să abandonze noul proiect. Moment nefericit. Şi totuşi, soarele avea să apară. „O colegă a rămas însărcinată. Aşa că astăzi sunt în «Medeea». Sunt personajul acela din cor care o ia pe stânga, în loc s-o ia pe dreapta. Eu sunt aceea. Doamne fereşte, sper să-mi revin cât mai curând“, a mărturisit actriţa.
O poveste interesantă
Şi dacă astăzi se poate numi actriţă, mai ieri, fetiţa aceea cu părul blond şi ochi mari şi albaştri se visa în această ipostază. Chiar dacă la început se gândea că va cânta pe marile scene, după un spectacol cu Oana Pellea, „Poveste de iarnă“, lucrurile s-au schimbat. “Prin clasa în a VI-a am văzut un spectacol care mi-a plăcut foarte tar