Propunerile autoritatilor romane privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import sunt discutate, marti, la Bruxelles de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor si oficiali ai Comisiei Europene.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a prezentat, saptamana trecuta, noua grila pentru aceasta taxa, ce are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, consiedrand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari ale Uniunii Europene.
Propunerile autoritatilor romane privind taxa de prima inmatriculare a masinilor din import sunt discutate, marti, la Bruxelles de reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor si oficiali ai Comisiei Europene.
Ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a prezentat, saptamana trecuta, noua grila pentru aceasta taxa, ce are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste.
De exemplu, valoarea taxei scade la aproape jumatate fata de cea actuala pentru masinile Euro 4 cu vechime de 1-2 ani. Niveluri mai ridicate ale taxelor vor ramane la masinile non euro, iar pentru autoturismele cu motor Euro 5 nu se plateste taxa de prima inmatriculare.
Comisia Europeana a solicitat Romaniei modificarea sistemul de taxare a autovehiculelor, consiedrand ca reglementarile actuale sunt discriminatorii in cazul autoturismelor second-hand importate din alte tari a