Banca Comerciala Romana (BCR) a introdus, incepand de luni, 21 mai, un comision de 1,5% (dar nu mai putin de 5 lei) din valoarea facturilor de utilitati, prestari servicii sau vanzare de produse, platite in numerar la ghiseele bancii, potrivit unui comunicat al bancii.
Modificari comisioane
De asemenea, BCR modifica comisionul pentru operatiunea de retragere numerar in lei la ghisee la 0,4% minim 3 lei (RON). Pe scurt, ceea ce se introduce aici in plus este acest minim de 3 lei, intrucat comisionul a ramas neschimbat. Clientii bancii pot plati, in schimb, un comision mai mic daca retrag numerar de la ATM, utilizand un card BCR.
Comisionul in aceasta situatie este de 0,2% minim 0,2 lei (RON)/operatiune. A nu se intelege ca acest comision a fost redus. Nu, ci a ramas modificat, dar este mai mic decat cel pentru platile la ghisee. Inca un lucru: daca posesorul de card este salariat bugetar, student sau pensionar comisionul este zero.
Explicatii
Cu alte cuvinte, pentru a fi mai clar, trebuie sa spunem urmatoarele: modificarea comisioanelor pentru platile facturilor nu inseamna ca pentru orice factura la utilitati (ex.: curent electric, telefon) eu, ca persoana fizica, platesc acest comision.
Pentru ca in acelasi comunicat se mai afirma un lucru: “comisioanele aferente operatiunilor efectuate in baza Conventiilor incheiate intre banca si beneficiarul sumelor pana la data intrarii in vigoare a noilor reglementari, se platesc conform prevederilor acestor conventii”. BCR are conventii incheiate cu diferiti operatori economici, conventii care au comisioane zero.
De exemplu, daca vreau sa platesc o factura de telefon la Vodafone, nu platesc comision, pentru ca BCR a incheiat o conventie in acest sens cu operatorul de telefonie mobila. “Cu majoritatea operatorilor avem incheiate conventii.
@