- Diverse - nr. 97 / 22 Mai, 2007 Recenta premiera a Teatrului 74 a fost o sarbatoare pentru comunitatea lumii teatrale din mai multe puncte de vedere: marcheaza revenirea spectaculoasa a "tinerilor furiosi" din "Priveste inapoi cu manie" de acum (pentru unii) destul de multi ani, in forma (aproape) completa: actorii Nicu Mihoc (care a toastat in seara premierei atat pentru aniversarea sotiei, cat si a soacrei), Cristina Toma, scenograful Andu Dumitrescu, regizorul Theodor Cristian Popescu. In "Geniul crimei", actrita consacrata (nu doar) a Targu-Mures-ului, Monica Ristea Horga "debuteaza" pe scena Bastionului, dar "recidiveaza" in ipostaza Divei cu peruca neagra (de data aceasta fara Infanta!) cu veleitati de medium si sensei in katana (maestru de arte martiale cu sabii - care taie, aceasta fiind deosebirea de boken, sabiile... de lemn, explicatie de la un specialist in materie, singurul samurai din Romania, Zoltan Veres Cioanta). Regizorul a vrut o replica la Pulp Fiction, dedicandu-i spectacolul lui Quentin Tarantino, dar in lipsa... Umei Thurman din Pulp Fiction, Cristina Toma joaca rolul femeii... fatale, ca si Monica Ristea, regizorul avand meritul "metamorfozei" in care doua actrite mari reusesc sa inlocuiasca si chiar sa faca mai mult decat un manechin. La propriu si la figurat, pentru ca ambele erau incredibil de frumoase (nu doar) prin talentul urias, Cristina a eclipsat-o clar pe Jodie Foster, cu care i se spune ca seamana mult. Cei doi tineri, Theo Marton si Catalin Mandru, la fel distribuiti la "antipozi", completeaza echipa "magnificilor", daca tot vorbim de samurai. Si intr-un spatiu incredibil de mic, in care toata lumea transpira ca si Cristina, cu un decor minimal (un pat si un WC) cu un limbaj mai mult sau mai putin trivial, care este de fapt mai mult comedie, chiar daca se sfarseste tragic pentru toate personajele, aflam povestea destul de adevar