Conform producatorilor romani, cererea creste continuu, iar intrarea marelui retailer favorizeaza asezarea si segmentarea pietei
Capitala este locomotiva vanzarilor de mobila, gama office inregistrand cel mai mare avans. Dintre orasele de provincie, Brasov si Constanta genereaza cele mai mari cereri. Producatorii de mobila spun ca anul acesta vor investi in cresterea capacitatilor de productie si vor deschide mai multe magazine, pe suprafete mai mari.
Producatorii si retailerii de mobila dau lovitura in 2007. Volumul vanzarilor a crescut in primele trei luni, depasind cele mai optimiste previziuni.
Desi era de asteptat ca, odata cu intrarea pe piata romaneasca a brandului IKEA, ceilalti jucatori sa aiba de suferit, romanii au continuat sa duca acasa mobila de toate tipurile, cumparata din magazinele deschise in marile centre comerciale din Capitala, marile orase de provincie si nu numai.
De unde acest apetit pentru cumpararea unor noi piese de mobilier? Au romanii mai multi bani pentru consum? Exista o ciclicitate in schimbarea mobilierului si acum s-a implinit perioada dupa care piesele mai vechi trebuie inlocuite? Se poate vorbi de cresterea apetentei la achizitia/schimbarea mobilierului pentru a fi in pas cu moda?
De ce creste piata?
?Putem lua in calcul cel putin trei cauze care au dus la cresterea vanzarilor de mobila. Primele doua ar fi conturarea tot mai certa a clasei de mijloc in Romania si cresterea veniturilor populatiei", a declarat, pentru SFin, Dan Sucu, presedintele si actionarul majoritar al Mobexpert, cel mai mare jucator din industria mobilei din Romania.
In opinia sa, clasa de mijloc reprezinta un segment cu venituri medii si medii spre inalt. Sunt oameni activi, dinamici, constienti de nevoia de a-si defini statutul si standardul de viata, pregatiti sa investeasca pentru a-si ex