EvoBus Romania, divizia de autobuze si autocare a DaimlerChrysler, a livrat cu succes toate cele 500 de autobuze Citaro catre Regia Autonoma de Transport Bucuresti. Contractul a fost semnat in luna decembrie 2005, dupa ce EvoBus GmbH a castigat licitatia la care au participat nu mai putin de 37 de companii internationale. Dintre acestea, doar patru au depus ofertele si numai doua au fost acceptate, Iris Bus din Franta si Evobus Citaro GmbH din Germania.
"Livrarile au inceput in luna mai a anului 2006, astfel incat in luna mai 2007, la exact un an, a fost livrat intregul lot (calendarul fiind respectat)", se arata in comunicatul EvoBus Romania.
Deniz Kuluhan, directorul de vanzari si marketing EvoBus Romania, s-a declarat increzator in colaborarea cu RATB, sustinand ca aceasta "a dat tonul cu cele 500 de unitati prin semnarea contractului". "Procedura de atribuire a contractului de furnizare de produse pentru alte 500 de autobuze tocmai a fost deschisa si avem incredere ca RATB va alege conceptul testat Mercedes-Benz".
Mercedes-Benz Citaro a vandut in Europa 15.000 de unitati, dintre care 500, cu lungime de 12 metri, la standard de poluare Euro 3, ruleaza pe strazile Capitalei.
Promisiuni de aer conditionat...
Desi, la 3 iunie, cand s-au "lansat" in trafic primele 15 autobuze, primarul Videanu anunta ca acestea sunt dotate cu aer conditionat, bucurestenii au observat contrariul. Ceva mai tarziu, sustinand ca este o confuzie, directorul general al RATB, Gheorghe Aron, a declarat ca autobuzele sunt omologate, respectand normele comunitatii europene. Autobuzele au sistem de climatizare cu turboventilatie, dar acest lucru nu este sesizabil in conditii de supraaglomerare. "Vom avea in vedere, incepand cu aceasta saptamana, montarea unor aparate de aer conditionat in spatiul calatorilor, dar acest lucru va presupune inca 8.000 sau