Cu o creştere anuală de 75% şi posibilităţi foarte bune de extindere regională, La Fântâna a ajuns să valoreze peste 40 de milioane de euro, când Oresa Ventures, acţionarul majoritar, a ales să iasă din afacere. Pentru Cornel Marian, directorul de investiţii al companiei suedeze de venture capital, ofertele de preluare a afacerii La Fântâna au început să vină după ce furnizorul de apă naturală plată îmbuteliată a câştigat un premiu internaţional în faţa marilor
Cu o creştere anuală de 75% şi posibilităţi foarte bune de extindere regională, La Fântâna a ajuns să valoreze peste 40 de milioane de euro, când Oresa Ventures, acţionarul majoritar, a ales să iasă din afacere.
Pentru Cornel Marian, directorul de investiţii al companiei suedeze de venture capital, ofertele de preluare a afacerii La Fântâna au început să vină după ce furnizorul de apă naturală plată îmbuteliată a câştigat un premiu internaţional în faţa marilor jucători de pe piaţa internaţională de profil, Nestlé, Danone, Coca-Cola sau Pepsi. „Acest premiu ne-a pus pe radarele jucătorilor importanţi şi am început să primim oferte atât din partea investitorilor strategici, cât şi a celor financiari“, spune Marian.
Oresa a făcut o afacere profitabilă când a decis, în 2001, să achiziţioneze pachetul majoritar al Aqua Natural, prima companie de servicii în sistem watercooler din România, de la fondatorul acesteia, Cristian Amza. Compania a crescut până la o cotă de piaţă de 70% în România şi de 60% în Serbia, iar din 2002, cifra de afaceri a acesteia a avansat cu circa 75% anual, atingând valoarea de 15 milioane de euro în 2006.
La bătaie cu Nestlé, Danone, Coca-Cola şi Pepsi România a ajuns a patra piaţă din Europa de Est pentru serviciile de distribuţie în sistem watercooler, după Polonia, Rusia şi Ucraina.
@