Succesul unei negocieri nu stă numai în argumentele prezentate, ci şi în gesturile interlocutorilor şi capacitatea fiecăruia de a le interpreta. Iar diferenţele de comunicare nu trebuie uitate în timpul orelor de muncă, fiind şi ele un factor esenţial în succesul unei întâlniri de afaceri. Toată lumea glumeşte pe seama diferenţelor de comportament dintre bărbaţi şi femei, dar puţini sunt cei care ştiu că majoritatea au la bază chiar diferenţe de construcţie a creie
Succesul unei negocieri nu stă numai în argumentele prezentate, ci şi în gesturile interlocutorilor şi capacitatea fiecăruia de a le interpreta. Iar diferenţele de comunicare nu trebuie uitate în timpul orelor de muncă, fiind şi ele un factor esenţial în succesul unei întâlniri de afaceri.
Toată lumea glumeşte pe seama diferenţelor de comportament dintre bărbaţi şi femei, dar puţini sunt cei care ştiu că majoritatea au la bază chiar diferenţe de construcţie a creierului. Împreună cu limbajul non-verbal, diferenţele acestea au un impact şi în afaceri. Allan Pease, specialist în comunicarea non-verbală, ce va susţine o conferinţă la Bucureşti pe 27 iunie, explică de ce nu trebuie subevaluate aceste diferenţe:
„Femeile sunt mai pricepute la interpretat gesturi decât bărbaţii şi pot detecta cu uşurinţă minciuna. De aceea, bărbaţii nu ar trebui să le mintă niciodată în faţă“, sfătuieşte el bărbaţii care negociază cu o femeie. În schimb, în aceeaşi situaţie, femeile ar trebui să vorbească direct, la obiect. „În general, ele nu spun ce vor, ci fac aluzii sau dau indicii“, completează Pease. El argumentează, spunând că femeile şi bărbaţii folosesc limbajul cu scopuri diferite, aceasta fiind, în opinia sa, şi cea mai mare diferenţă între sexe: bărbaţii folosesc limbajul pentru a comunica fapte şi date; folosesc propoziţii scurte, cu un final c