Aţi mai auzit în ultima vreme de Viorel Cataramă? Omul de afaceri pare să fi ieşit definitiv din atenţie, dar intrarea IKEA pe piaţa românească îl readuce în prim-plan. Răspunsul la întrebarea „ce mai face Cataramă?“ nu e simplu. Miliardarul are de concediat aproape 1.000 de persoane la Elvila şi e forţat să se extindă în Europa. Omul de afaceri care şi-a legat numele de businessul cu mobilă vrea să pară liniştit şi spune că intrarea IKEA pe piaţa rom�
Aţi mai auzit în ultima vreme de Viorel Cataramă? Omul de afaceri pare să fi ieşit definitiv din atenţie, dar intrarea IKEA pe piaţa românească îl readuce în prim-plan. Răspunsul la întrebarea „ce mai face Cataramă?“ nu e simplu. Miliardarul are de concediat aproape 1.000 de persoane la Elvila şi e forţat să se extindă în Europa.
Omul de afaceri care şi-a legat numele de businessul cu mobilă vrea să pară liniştit şi spune că intrarea IKEA pe piaţa românească nu i-a afectat afacerea. Îşi susţine afirmaţia cu o singură cifră: vânzările au crescut cu 25% în primele luni ale anului, comparativ cu aceiaşi perioadă a lui 2006. „Singura zi când vânzările Elvila au stagnat a fost cea a inaugurării magazinului IKEA, după care am înregistrat un trend ascendent“, spune preşedintele şi directorul general al Elvila. După părerea sa, suedezii nu au o strategie clară pentru piaţa românească.
„Printre produsele acestora sunt şi piese de mobilier din lemn masiv, de esenţă moale, pe care românii nu le cumpără, iar după unele estimări, produsele IKEA sunt cu 30-40% mai scumpe decât în Italia sau Germania. Prin urmare, preţurile foarte ridicate pentru produsele aşteptate ca ieftine, sortimentaţia neadaptată pieţei româneşti nu transformă IKEA, pentru moment, într-un pericol pentru producătorii de mobilă din România“.
Omul de afaceri afirmă că