Firmele de curierat, distribuţie, transport de mărfuri şi persoane, multinaţionalele şi instituţiile statului sunt printre cei mai buni clienţi ai importatorilor români de vehicule comerciale. Primul trimestru din 2007 a marcat o creştere cu 18% a vânzărilor de vehicule comerciale în România, principalii câştigători fiind importatorii mărcilor Iveco, Ford şi Fiat. În ciuda aparenţelor date de mulţimea de maşini inscripţionate cu numele unei companii care circulă pe
Firmele de curierat, distribuţie, transport de mărfuri şi persoane, multinaţionalele şi instituţiile statului sunt
printre cei mai buni clienţi ai importatorilor români de vehicule comerciale.
Primul trimestru din 2007 a marcat o creştere cu 18% a vânzărilor de vehicule comerciale în România, principalii câştigători fiind importatorii mărcilor Iveco, Ford şi Fiat. În ciuda aparenţelor date de mulţimea de maşini inscripţionate cu numele unei companii care circulă pe şosele, majoritatea comercianţilor de vehicule de transport declară că între 20% şi 50% din vânzările lor sunt destinate flotelor. Cu toate acestea, pe măsură ce greutatea vehiculului creşte, se observă o majorare a acestui procentaj, în cazul camioanelor grele atingându-se chiar şi 99%. Conform datelor furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în perioada ianuarie-martie 2007, au fost comercializate în România 8.205 vehicule comerciale, partea leului fiind luată, ca de obicei, de utilitarele sub 3,5 tone (6.923 unităţi).
Mărcile cele mai căutate de cumpărătorii de vehicule comerciale sunt în acest an Iveco (1.961 unităţi), Ford (1.104 unităţi) şi Fiat (1.051 unităţi). Marca Ford este lider autoritar în segmentul vehiculelor sub 3,5 tone, modelul Transit fiind un adevărat best-seller. Teodor Brusalis, directorul d