Peste zece mărci de lux fac pasul decisiv pe piaţa românească, fie în acest an, fie anul viitor: Christian Dior, Versace Haute Couture, Ralph Lauren, Christian Lacroix, Lamborghini, Yves Saint-Laurent sau Stella McCartney. Fie că vor veni în franciză, fie cu reprezentare directă, mărcile de prestigiu s-au lăsat convinse de investitorii autohtoni că prezenţa lor în România ar putea fi profitabilă. Costurile sunt însă pe măsură, iar spaţiile de prezentare, limitate.
Peste zece mărci de lux fac pasul decisiv pe piaţa românească, fie în acest an, fie anul viitor: Christian Dior, Versace Haute Couture, Ralph Lauren, Christian Lacroix, Lamborghini, Yves Saint-Laurent sau Stella McCartney. Fie că vor veni în franciză, fie cu reprezentare directă, mărcile de prestigiu s-au lăsat convinse de investitorii autohtoni că prezenţa lor în România ar putea fi profitabilă. Costurile sunt însă pe măsură, iar spaţiile de prezentare, limitate.
Dificil să le creezi, şi mai dificil să le ambalezi şi foarte greu să le vinzi, în schimb, asigură profituri extrem de atractive, la capătul eforturilor unei astfel de investiţii. Se pare că nimic nu e mai dificil decât afacerile cu produse de lux, la care visează toată lumea, dar puţini şi le permit. Şi mai puţini pot şi ştiu să le vândă pe piaţa românească. În ciuda faptului că sunt destui care aleargă după un Bentley, până la Viena, sau după ultimul model al unei linii Christian Dior, până la Milano, comercializarea unor astfel de produse direct în România a rămas până acum doar la stadiul de intenţie ori s-au soldat cu adevărate eşecuri. Stau mărturie încercările unor branduri renumite, precum Vivienne Westwood, Paco Rabanne sau Sonia Rykiel, ale căror reprezentanţe în România au avut o viaţă scurtă. La fel, proiectul Luxury Department Store, dezvoltat de CPP Management Consultants, a răm