Banca Comerciala Romana, cea mai mare banca din Romania, a adus unele modificari politicii de comisionare, in vederea incurajarii platilor cu cardul in detrimentul celor prin numerar, a anuntat ieri banca. Schimbarile au fost operate luni, 21 mai, potrivit comunicatului institutiei.
"Prin aceasta masura dorim sa incurajam platile fara numerar in detrimentul celor cash. Va fi mai avantajos sa platesti electronic decat cu cash. Clientii vor fi motivati sa utilizeze solutii cat mai convenabile si mai ieftine, permanent disponibile, indiferent de programul de lucru al unitatilor bancare", a declarat in comunicat Martin Skopek, vicepresedinte executiv al BCR.
Astfel, potrivit noilor modificari, valoarea comisionului de depunere numerar in lei, in conturi proprii sau ale altor clienti ai bancii, la ghiseele bancii, este de 1 leu/operatiune. Exceptie fac depunerile in numerar pentru constituire sau aliementarea de depozite sau pentru achizitionarea de certificate de depozit si depunerile persoanelor fizice reprezentante sau delegate ale persoanelor juridice in conturi de persoane juridice.
Banca trimite clientul sa plateasca facturile la bancomat
De asemenea, BCR a decis sa introduca un comision de 1,5%, minimum cinci lei pe operatiune, pentru plati la ghiseele bancilor, reprezentand contravaloarea facturilor sau a contractelor de furnizare utilitati, prestare de servicii sau vanzare de produse pe care o persoana fizica o datoreaza unei persoane juridice sau unei persoane fizice autorizate, client al bancii. In cazul in care facturile de utilitati si servicii sunt platite prin intermediul cardului, la ATM nu se percepe comision. "Avantajul este de partea clientului. Prin acest comision, noi nu penalizam clientul de la ghiseu, ci il impingem de la spate sa treaca la plata electronica. Noi nu impunem clientului sa plateasca la ATM, insa,