Românilor le place radioul. De la an de an, consumul de radio continuă să crească, în primul trimestru din acest an înregistrându-se o creştere cu 20% a audienţei pentru posturile de radio din top. Creşterile de audienţă, alături de costurile încă reduse ale producţiei de spoturi şi ale spaţiului publicitar, ar putea determina o creştere a investiţiilor de publicitate în radio în decursul acestui an. Conform AlfaCont Mediatrack, în anul 2006, piaţa de publicitate rad
Românilor le place radioul. De la an de an, consumul de radio continuă să crească, în primul trimestru din acest an înregistrându-se o creştere cu 20% a audienţei pentru posturile de radio din top.
Creşterile de audienţă, alături de costurile încă reduse ale producţiei de spoturi şi ale spaţiului publicitar, ar putea determina o creştere a investiţiilor de publicitate în radio în decursul acestui an. Conform AlfaCont Mediatrack, în anul 2006, piaţa de publicitate radio a înregistrat un volum brut de peste 81 de milioane de euro (contractele de barter şi discounturile nu au fost luate în calcul). Monitorizările AlfaCont au inclus posturile Europa FM, Radio 21, Kiss FM, Magic FM, Radio Guerrilla, Pro FM, Info Pro, Radio Romantic, Radio Total şi România Actualităţi. Pe ansamblu, posturile de radio au atras doar 2,2% din volumul total al pieţei de publicitate din România, însă, în ceea ce priveşte clasamentul investiţiilor pe fiecare mediu în parte, radioul a înregistrat în 2006 cea mai mare creştere, cu 48% mai mult decât în anul precedent.
În prezent, cei mai importanţi jucători din piaţă, după volumul de publicitate atras, sunt grupul Lagardère (Europa FM şi Radio 21), SBS Broadcasting Group (Kiss FM şi Magic FM), Realitatea-Caţavencu (Radio Guerilla) şi trustul MediaPro, care deţine prin Compania de Radio Pro posturile I