O delegatie a Ministerului Economiei si Finantelor s-a intalnit ieri cu experti ai Comisiei Europene, pentru a prezenta propunerile privind taxa speciala auto. Potrivit MEF, reprezentantii Comisiei Europene au apreciat drept constructiva pozitia autoritatilor romane, urmand ne transmita raspunsul oficial in scurt timp, iar Parlamentul Romaniei sa adopte modificarile pana la sfarsitul actualei sesiuni parlamentare. Noua grila de inmatriculare a masinilor la mana a doua, ce are la baza principiul potrivit caruia cuantumul taxei scade pe masura ce varsta masinii creste, a fost prezentata saptamana trecuta de Varujan Vosganian. Potrivit proiectului, pentru automobilele noi se va plati aceeasi suma ca in prezent, in vreme ce pentru cele mai vechi de 15 ani, taxa va fi redusa cu pana la 75%.
Comisia europeana ne-a atras atentia ca taxa de prima inmatriculare, asa cum este acum, este discriminatorie pentru masinile la mana a doua aduse din alte tari ale UE. Ei au dat exemplul Ungariei, care a fost obligata sa restituie taxa de prima inmatriculare cetatenilor care au platit-o.
Taxa de prima inmatriculare se calculeaza in functie de vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4, si ajunge pana la 8.586 euro pentru cele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.
O delegatie a Ministerului Economiei si Finantelor s-a intalnit ieri cu experti ai Comisiei Europene, pentru a prezenta propunerile privind taxa speciala auto. Potrivit MEF, reprezentantii Comisiei Europene au apreciat drept constructiva pozitia autoritatilor romane, urmand ne transmita raspunsul oficial in scurt timp, iar Parlamentul Romaniei sa adopte modificarile pana la sfarsitul actuale