- Diverse - nr. 98 / 23 Mai, 2007 Adolescenta, stim cu totii, este si a fost dintotdeauna un subiect fascinant si controversat. Unii s-au aventurat sa-l patrunda, iar altii au fugit de el. De aici si multitudinea de opinii contradictorii: varsta de aur sau varsta ingrata, a crizelor, a insatisfactiilor? Cu toate acestea, in literatura de specialitate exista creionat un portret al adolescentului destul de clar si complet. In ce masura se suprapune insa portretul adolescentului de azi peste cel prezentat in literatura de specialitate, care sunt nevoile, interesele si problemele adolescentului de azi, de ce vechile metode de educatie sunt total ineficiente azi si care ar fi metodele prin care putem ajunge la el, il putem educa? Sunt cateva dintre intrebarile la care psihologii scolari, in cadrul unei mese rotunde, vor incerca sa raspunda, avand ca punct de plecare rezultatele unui chestionar realizat in perioada februarie-martie 2007, privind Portretul adolescentului de azi. Esantionul supus investigatiei a fost alcatuit din 662 adolescenti si 235 cadre didactice din liceele judetului Mures, ne spunea coordonatorul Centrului Judetean de Asistenta Psihopedagogica Mures, prof psih. Lucia Cosa. In urma prelucrarii datelor chestionarului s-a constatat: Trasaturile caracteristice adolescentului de azi in opinia lor, sunt: Nu are scopuri bine conturate, are nevoie mare de afirmare, este dependent de jocurile pe calculator, nu respecta regulile civilizatiei, are un nivel cultural scazut, nu citeste carti; In opinia cadrelor didactice adolescentul de azi este altfel decat cel de ieri. Din pacate schimbarile sunt in sens negativ. Este mai dezinteresat de stiinta, scoala, invatare, nu are scopuri bine definite, este lipsit de respect, este instabil, are alta scara de valori, este dependent de calculator, are o atitudine agresiva, este mai nonconformist; Factorii care au determin