Viitoarea autostrada Brasov - Bors revine in actualitate, dar nu prin faptul ca lucrarile ar putea fi finalizate inainte de termenele stabilite, ci prin "rotirea" directorilor responsabili de desfasurarea proiectului. Nu a luat pe nimeni prin surprindere, acum 2 zile, restructurarea Directiei Generale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), a fost insa o adevarata surpriza inlocuirea lui Virgil Icleanu cu un fost colaborator al companiei americane Bechtel, responsabila de construirea autostrazii Transilvania. "Am reorganizat partea de proiecte, asa incat Directia a fost impartita in sapte sectiuni, care vor gestiona fiecarea in parte cate un proiect, toate urmand sa fie coordonate de Dorin Dabuceanu, care a avut un contract cu Bechtel in domeniul controlului calitatii. Fostul director de la Autostrazi, Virgil Icleanu, va gestiona proiectul Bechtel", anunta, acum 2 zile, directorul general al CNADNR, Mihai Grecu. Proiectul construirii autostrazii Transilvania, pe relatia Brasov -Bors, a inceput in 2004, in baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro (3,5 mld. euro incluzand si exproprierea terenurilor), acordat companiei americane Bechtel. Lucrarile au fost intrerupte la jumatatea anului 2005, cand autoritatile au inceput reanalizarea contractelor incheiate de guvernarea precedenta. Ca urmare a sistarii lucrarilor, termenul de finalizare a autostrazii, stabilit initial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Prin renegocierea acordului s-a reusit o reducere a costurilor cu 126 milioane euro. Primii 118 kilometri din autostrada construita de Bechtel, care va avea, in total, 415 km, vor fi gata abia in anul 2009, finalizarea intregii autostrazi fiind programata pentru 2013.
Credite externe de peste 10 miliarde de lei
Nu mai departe de saptamana trecuta, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, s-a intalnit cu directorul gene