„Grăsana“ de Neil La Bute, „Cele două orfeline“ de Eugen Mirea, „Măsură pentru măsură“, adaptare după o piesă a lui Shakespeare în regia lui Silviu Purcărete, sunt premierele stragiunii viitoare a Teatrului Naţional „Marin Sorescu“ din Craiova.
Forfotă la teatru. Nimic neobişnuit pentru cei care lucrează aici. Aşa se întâmplă deseori. Se lucrează, se repetă, căci, chiar dacă se apropie vacanţa, stagiunea din septembrie vine cu o ploaie de premiere. În sala mică se lucrează la o nouă piesă- „Grăsana“, după un text de Neil La Bute, în traducerea lui Adrian Buz. Regizorul, Mircea Cornişteanu, stă în primul rând, pe un scaun, cu textul în faţă. Protagoniştii, Raluca Păun, Petra Zurba, Cosmin Rădescu şi Marian Politic, şi-au ocupat deja locurile. Raluca şi Cosmin stau în jurul unei mese pe care sunt aşezate tacâmurile. Se repetă, probabil, o scenă dintr-un local al vremii în care e plasată acţiunea. Marian Politic îşi repetă rolul. Îşi frământă din când în când palmele, pentru ca apoi să le treacă nervos prin păr. O replică îi dă, pesemne, dureri de cap. În tot acest timp, Petra nu schiţează nici un gest. Nimic nu-i trădează sentimentele. Se aud primele replici, apoi intervenţia regizorului- „Ea sparge convenţiile sociale. Modul făţarnic...“. Şi apoi, altă replică a lui -„Scuze, dar eu voiam să fiu drăguţ“. Şi apoi ea: „Nu cu mine. Serios!“. Şi din nou intervenţia regizorului: „Zâmbiţi-vă“, urmată de replica ei, „Vreau să fii sincer cu mine!“. Altă intervenţie regizorală: „Uită-te la el!“. Actorii îi urmează îndemnurile, căci numai astfel reuşita spectacolului va fi garantată. „Eu ştiu că eşti aici pentru că mă placi un pic mai mult“, continuă seria dialogului, ea, Grăsana. Îi urmează alert şi alte replici. Un nou spectacol, al patrulea al anului după „Există nervi“, de Marin Sorescu, „Povestea urşilor Panda“, de Matei Vişniec, „Cânta maică-mea în far“, a cărui