Foto: Evz
Unul a incercat sa convinga romanii sa voteze NU la referendum. Celalalt a spus ca Basescu s-a schimbat, si mai bine sa votam DA.
Felix Tataru (GMP Advertising) e autorul campaniei pro-Basescu.
Dan Andronic, prin Multimedia Political Communication, a semnat reclamele anti-Basescu, pentru PNL, dupa o strategie la care au contribuit si consultantii Tal Siberstein si Finkelstein.
Nu este pentru prima data cand Felix Tataru lucreaza cu Traian Basescu intr-o campanie facuta de GMP. Basescu a mai fost client la alegerile pentru Primaria Capitalei, pe care le-a castigat, si la cele pentru presedintie.
Dan Andronic, care a lucrat pentru PNL, are in palmares si alti clienti politici, el fiind consultant pentru PSD si Adrian Nastase la alegerile din 2004. Cei doi vorbesc despre greselile campaniei publicitare, despre cat au contat reclamele pro si contra si despre brandul Basescu.
Felix Tataru
„De ce mi-era teama n-au facut”
EVZ.: Pe ce concept a mers campania?
Felix Tataru: Situatia a fost total atipica. Acum nu aveam competitie. Strategic vorbind, ce ne-am propus a fost tocmai sa incercam sa victimizam situatia in care se afla Traian Basescu, aceea de a i se pune pumnul in gura sistematic.
In definitiv, am intuit foarte bine ca oamenii vor ca el sa spuna, sa auda si sa vada. „Da” si „Nu” mi-au pus cea mai mare problema si cred ca asta a fost, sa zicem, obsesia.
La inceput, ati iesit pe o formula interogativa: „Tu asta vrei?” De ce?
Pentru ca toate aceste intrebari presupuneau raspunsul „nu”. Initial, executiile „Tu ce vrei” aveau si formula „NU demiterii presedintelui”. Am spus ca prea este „Coca-cola, cumpara-ma”.
Mi s-a parut ca nu e cazul, ca trebuie sa avem un dialog si sa cultivam un mecanism prin care sa declansam ceva in mintea omului.