Investitiile jucatorilor straini ce opereaza pe piata autohtona de bricolaj vor depasi 140 mil. euro pana la sfarsitul acestui an, conform planurilor agresive de extindere anuntate pe termen scurt si mediu.
Potentialul imens al pietei locale de bricolaj, estimata de principalii sai jucatori la aproximativ 800 mil. euro anul acesta (in crestere cu peste 30% fata de 2006), actioneaza ca un adevarat magnet pentru marile lanturi internationale, acestea bugetandu-si investitii de ordinul milioanelor de euro pentru anul in curs.
Veteranii Praktiker si Bricostore, ale caror investitii in piata romaneasca de profil se ridica pana in prezent la circa 220 mil. euro, vor avea de infruntat concurenta din ce in ce mai puternica venita din partea bauMax, Mr. Bricolage, Hornbach si Brithouse, nou-intratii care doresc sa recupereze cat mai repede teren.
In urma informatiilor adunate de la principalii jucatori straini care activeaza pe aceasta piata, topul extinderilor in 2007 va fi condus de Praktiker si bauMax, cu 5 si respectiv 4 noi locatii programate pana la sfarsitul anului.
Retailerul german Praktiker, care a inregistrat o cifra de afaceri de peste 150 mil. euro anul trecut, a fost cel care a dat startul inaugurarilor in 2007, prin deschiderea la inceputul lunii trecute a celui de-al 17-lea magazin, in urma unei investitii de aproximativ 10 mil. euro. Praktiker si-a consolidat astfel pozitia de lider pe piata de bricolaj, cu cea mai mare retea de tip Do-It-Yourself (Bucuresti, Cluj-Napoca, Ploiesti, Timisoara, Brasov, Bacau, Oradea, Constanta, Craiova, Arad, Tirgu-Mures, Satu Mare, Braila, Baia Mare, Galati) si cel mai dinamic ritm de expansiune.
“In prezent parcurgem o etapa de dezvoltare foarte rapida, iar pentru 2007 intentionam sa pastram ritmul pe care am reusit sa ni-l impunem. Obiectivul planului nostru de extindere a retelei este deschide