» De 11 ani, marcarea drumurilor nationale este apanajul aceleiasi firme.
» Romania este cele mai prost cotata tara europeana la capitolul accidente rutiere.
» Curtea de Conturi cerceteaza cheltuirea banilor publici pentru pasarelele de pe DN1.
Cu "ingaduinta" unor oficiali ai ministerului Transporturilor, de aproape 11 ani activitatea de marcare a celor 16.000 km de drumuri nationale este executata in regim de monopol de o singura firma: Plastidrum SRL.
Monopolul se va mentine si in urmatorii patru ani, avand in vedere ca in 2006 societatea a castigat inca o data licitatia (pe cinci ani) organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Constituita initial ca un joint-venture intre Administratia Nationala a Drumurilor (AND, predecesoarea CNADNR) si firma elvetiana Plastiroute, Plastidrum SRL si-a majorat in mai multe randuri capitalul social, ajungandu-se la situatia in care compania de stat mai are doar 10% din actiuni.
Fara ca la data constituirii asocierii sa se fi facut vreo licitatie sau macar o selectie de oferte referitoare la firma privata ce urma a fi cooptata, AND (prin seful Serviciului Siguranta Rutiera, Maria Lascu) a ales: Plastiroute. In primii ani, cand AND avea un procent semnificativ din capitalul social, tot profitul a fost reinvestit, adica entitatea de stat nu a vazut nici un ban. Abia cand cota AND a scazut semnificativ, o parte din profit a fost distribuita sub forma de dividende.
Numai in 2006 contractul Plastidrum cu CNADNR s-a ridicat la 60 milioane RON, in conditiile in care un kilometru de marcaj pe axul drumului, pe DN1, costa aproape 1.000 de euro. Iar garantia lucrarii este de numai sase luni de zile, dupa care totul trebuie luat de la capat. Alti bani, alta distractie.
Directorul general al Plastidrum, Adrian Teodorescu, spune insa ca lucrarile e