- Diverse - nr. 99 / 24 Mai, 2007 Chiar daca nu prea avem autostrazi, pentru Ministerul Transporturilor problema stringenta a acestor zile este "introducerea (sau nu) a taxei pentru autostrada! Cat ar trebui sa fie aceasta? In acest scop, in saptamana in curs, ministerul va face un sondaj pentru fiecare autostrada in parte, data sau nu in uz, iar tarifele vor fi stabilite diferentiat. Eventuala taxa, spun oficiali ai ministerului de resort, ar trebui introdusa treptat si, initial, nu ar trebui sa depaseasca valoarea unui euro. In principiu, nivelul taxei de autostrada depinde de intensitatea traficului, de costurile de constructie, dar si de puterea de cumparare a populatiei. Pe de alta parte, taxa de autostrada ar putea fi introdusa gradual, valoarea acesteia urmand sa fie la inceput sub un euro la 100 km, iar odata cu cresterea traficului, firmele care au concesionat vor putea majora tariful. Sa ne amintim ca introducerea taxei de autostrada a fost anuntata si de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care stabilea o taxa de cca. cinci euro la suta de kilometri. Intre timp, Berceanu a plecat. Ce se va intampla insa cu sondajul anuntat daca, peste o luna _ doua (poate chiar mai repede!), pleaca si actualul ministru al Transporturilor, liberalul Ludovic Orban, care, dupa esecul ultimului referendum, a anuntat ca v-a propune iesirea de la guvernare si trecerea in opozitie a PNL?! Vom trai si vom vedea! GHEORGHE GIURGIU - Diverse - nr. 99 / 24 Mai, 2007 Chiar daca nu prea avem autostrazi, pentru Ministerul Transporturilor problema stringenta a acestor zile este "introducerea (sau nu) a taxei pentru autostrada! Cat ar trebui sa fie aceasta? In acest scop, in saptamana in curs, ministerul va face un sondaj pentru fiecare autostrada in parte, data sau nu in uz, iar tarifele vor fi stabilite diferentiat. Eventuala taxa, spun oficiali ai ministerului de r