Piaţa românească a detergenţilor de rufe a consemnat anul trecut vânzări de 484,9 milioane lei (aproximativ 137 milioane de euro), în creştere cu 12,9% faţă de anul anterior, potrivit Piaţa românească a detergenţilor de rufe a consemnat anul trecut vânzări de 484,9 milioane lei (aproximativ 137 milioane de euro), în creştere cu 12,9% faţă de anul anterior, potrivit companiei de cercetare a pieţei Nielsen România. Pe piaţa românească, categoria detergenţilor s-a situat anul trecut, ca şi în anii anteriori, în topul primelor zece pieţe unde au fost înregistrate cele mai mari vânzări în comerţul cu amănuntul, fiind singura categorie de produse nealimentare inclusă în top. Creşterea pieţei a fost impulsionată pe de o parte de raportul calitate-preţ, iar pe de altă parte de faptul că detergenţii fac parte din categoria produselor indispensabile, caracteristice omului modern, a explicat pentru "Adevărul" Emanuel Sanda, managerul Nielsen România. Românii nu sunt deschişi inovaţiilor Anul trecut, românii au consumat o cantitate de 69,19 tone de detergent de rufe, cel mai important ritm de creştere fiind consemnat la subcategoria detergenţilor pentru maşinile de spalat rufe automate. Astfel, categoria detergenţilor destinaţi maşinilor automate de spălat rufe a avut anul trecut o pondere de 66% în valoarea totală a pieţei, în timp ce detergenţii pentru spălare manuală au deţinut o pondere de 34%. Datele mai evidenţiază că detergentul pudră deţine cea mai însemnată pondere în totalul vânzărilor, cu un procent de peste 99% în volum şi 98% în valoare, ceea ce demonstrează că românii nu sunt deschişi inovaţiilor de pe această piaţă, detergentul de tip gel, tablete sau lichid fiind preferat în procentaje nesemnificative. Totodată, pe piaţa detergenţilor de rufe, lupta se dă pe două fronturi - între detergentul automatic şi cel pentru spălarea manuală. Avansul vânzărilor de dete