HotNews.ro: Ce vrea si cu se mananca TUB?
Mario Kuibus: TUB vrea sa fie un brand, o marca a Bucurestiului, o incercare de a constientiza comunitatea de ceea ce poate sa devina Bucurestiul si de cum poate fi folosit orasul de comunitate.
Practic, se doreste crearea unui traseu incepand de la Piata Romana pana in apropiere de piata de flori de la George Cosbuc si fosta fabrica de bere Bragadiru.
Unicitatea proiectului e ca dorim sa oferim un traseu cultural coerent pentru pietoni si biciclisti.
Se adreseaza catre patru categorii sociale: bucuresteanul activ dornic de o alternativa la Herastrau, turistului roman sau strain care ar primi un instrument ideal de a invata Bucurestiul in partile lui cele mai frumoase.
A treia categorie este gasca de la mall, un loc care s-a incetatenit ca un loc de promenada. Cred ca optiunile acestor tineri trebuie cumva redirectionata catre strazile Bucurestiului.
A patra categorie e cuplul bunic/copii care ar putea sa-si petreaca timpul foarte linistit si civilizat pe acest traseu. Ar fi ca o joaca culturala pentru copii.
Harta TUB-ului
HotNews.ro: E practic vorba de o zona pietonala?
Mario Kuibus: Conceptul nu e acela de a crea niste trotuare generoase si frumoase la niste bulevarde, ci restructurarea si schimbarea unor strazi de pe care dorim sa scoatem masinile. E vorba de niste strazi bine proportionate, cu magazine si cafenele pe stanga si pe dreapta. Dorim sa cream niste trasee coerente care sa nu blocheze la stop nici pietonii si nici bicilistii.
HotNews.ro: Care este zona pe care ar trebui dezvoltat proiectul?
Mario Kuibus: De prima importanta e zona de la Piata Romana pana spre piata de flori de la George Cosbuc, langa fosta fabrica de bere Bragadiru.
HotNews.ro: Exista posibilitatea de a pune in practica proiectul? Experie