(Foto: Ziarul 21)
Atmosfera de acolo m-a dus cu gandul la vizitele de neuitat ale lui Nicolae Ceausescu prin orase si sate, cand totul trebuia sa arate impecabil, copacii se vopseau in verde, sau la CAP-uri, cand cu trei zile inainte de intalnirea cu presedintele, vacile nu se mulgeau si cu ocazia marelui eveniment, al inspectiei, aveau ugere «festive», «oficiale», pana la pamant.
La fel de caraghioase mi-au parut pregatirile si in cazul vizitei lui Tariceanu. La Savadisla ploua torential, dar masinile de mare tonaj, postate pe aliniament, isi faceau nestingherite treaba, contribuind la «infaptuirea planului cincinal» al construirii autostrazii Transilvania. Oamenii stateau aliniati, in pozitie de drepti, «scoliti» parca la scoala de bune maniere.
Si pentru premier vizita a fost demna de tinut minte, avand in vedere ca elicopterul a avut o defectiune, astfel incat, cu un efort de imaginatie, pot spune ca Tariceanu a adus ploaia cu un elicopter hodorogit al birocratiei protocolului.
Autostrada Transilvania se construieste «ardeleneste»
Chiar daca s-au facut eforturi insemnate ca sa para ca se munceste cu spor, premierul s-a declarat nemultumit de faptul ca Bechtel nu are capacitatea sa lucreze pe cat de mult poate plati Guvernul si de faptul ca se lucreaza incoerent, fiind lasate portiuni de drum neasfaltate intre lucrari.
Zona Cluj-Oradea trebuie sa fie gata pana in 2008, pentru ca autostrada Transilvania sa fie legata de autostrada Ungariei.
Se lucra incoerent, dar se lucra. Pe timp de ploaie chiar. Si nu una oarecare, ci chiar o ploaie torentiala, in ciuda protectiei muncii.
La autostrada s-au repartizat in acest an 126 de milioane de euro, ceea ce reprezinta 22 la suta din valoarea lucrarilor care sun