Angajarea de noua forta de munca devine un lucru din ce in mai dificil in Romania, din cauza pretentiilor tot mai sporite ale romanilor si lipsei de fidelitate catre o companie, crede directorul general al Orange Romania, Richard Moat. Acesta spune ca principalele motive care genereaza problema sunt cresterea economica inregistrata in Romania in ultimii ani si pregatirea superioara de care beneficiaza mare parte din forta de munca tanara disponibila.
"Piata muncii din Romania este deosebita de cele din restul lumii, prin aceea ca are un mare numar de oameni cu pregatire universitara. Aproape 90% din oamenii care lucreaza in sectorul de customer service au diploma universitara, iar 40% au facut chiar doua facultati", a declarat Moat, citat de Newsin, la conferinta "First Customer Service". Oficialul Orange s-a declarat nemultumit si de faptul ca societatea pe care o conduce investeste in trainingurile angajatilor, pentru ca apoi acestia sa plece imediat ce li se face o oferta mai buna. "Orange Romania are, in prezent, probleme cu personalul care paraseste compania dupa o vreme. Din acest motiv, suntem nevoiti sa angajam si sa pregatim noi angajati in mod constant", a precizat Moat. Directorul Orange a aratat ca in 1997 filiala romaneasca avea un singur call-center cu 18 angajati, care raspundeau anual la peste 100.000 de apeluri, si ca anul acesta are cinci call-centere, cu un total de 1.000 de angajati, care raspund la 100 de milioane de apeluri.
"Romanii ar trebui sa aiba mai multa initiativa"
Directorul Orange asteapta de la angajatii sai sa aiba mai multe initiative, la fel cu cei din Danemarca, tara unde a condus una dintre filialele companiei. Moat a mai condus anterior si filiala din Thailanda. "In Thailanda, angajatii asteapta decizii de la varf si nu vor actiona catusi de putin in absenta lor, chiar daca sunt foarte competenti.