Foto:Cotidianul
Fiindca ii e client vechi, Felix Tataru i-a cerut lui Traian Basescu un onorariu „decent“ pentru referendum. Agentia GMP, condusa de Tataru, a avut pentru campania "NU" un buget de 550.000 de euro, din care 100.000 i-a dat Traian Basescu, iar 450.000 PD.
A fost campania asta mai dificila decit cea din 2004?
Intr-un fel, da, a avut niste particularitati, n-as putea spune ca a fost mai dificila si asta deoarece concurentii nostri ne-au usurat misiunea. Au facut atit de multe greseli, avem un agent electoral foarte bun numit Ion Iliescu si altul, Dan Voiculescu.
Daca nu erau ei, ne-ar fi fost mult mai greu. Dar ei au creat atita antipatie... Citat: „Minerii au dat dovada de civism cind au venit in Bucuresti“ - Ion Iliescu, saptamina trecuta. Cred ca toata Romania care a vazut s-a hotarit.
In afisele electorale din 2004, Traian Basescu semana mai mult cu un capitan de vas: era mai brut, mai neprelucrat, mai spontan. Acum a fost mult mai asezat, mai cuminte.
Am avut misiuni foarte diferite. Atunci trebuia sa motivam foarte mult si sa cream bazin electoral pentru el, ca presedinte, si sa fructificam capitalul electoral pe care el incepuse sa-l aiba o data cu primaria, pe anumite valori, pe un anumit stil.
Cu oranj, cu ardei iute, cu atitudinea lui - „Sa traiti bine!“. In cazul asta, nu mai era vorba de acelasi lucru. Cei care erau cu Basescu acum veneau si-l votau. Punct. Nu ne adresam lor. Chiar poate am dezamagit putin. M-au si intrebat: „Dar unde e ardeiul iute? Unde e portocaliul? De ce n-a mai fost asa?“.
Pentru ca am avut un alt obiectiv. Ne-am adresat acelor oameni care erau la mijloc, nici pro, nici contra, dezamagiti cumva de tot ce se intimpla in Romania. Strategia noastra a mers pe victimizarea presedintelui: „Dom’le, se face o nedreptate!“.
Cine i-a ales