Valoarea totala a pietei americane de publicitate online s-a ridicat la 16,9 mld. dolari (12,57 mld. euro) anul trecut, in crestere cu 35%, pe fondul sporirii audientei si prezentei agentiilor pe segmentul online.
Numai in ultimul trimestru din 2006 cheltuielile cu publicitatea online au atins nivelul record de 4,8 miliarde dolari (3,57 miliarde euro), arata cel mai recent studiu realizat de Interactive Advertising Bureau, in colaborare cu firma de audit PriceWaterhouseCoopers.
Internetul a reprezentat 5,9% din intreaga piata americana de publicitate, estimata la 286 miliarde dolari, in crestere fata de nivelul de 4,7% inregistrat cu un an inainte, se arata in studiul Advertising Bureau.
Studiul a aratat ca agentiile de publicitate sunt destul de pretentioase atunci cand trebuie sa-si plaseze reclamele pe net, mai ales in privinta rezultatelor. Companiile aloca mai mult pe publicitate numai daca publicul raspunde favorabil la produsul sau serviciul oferit.
"Cota de piata a primelor zece site-uri de top a scazut de la 72% la 69% in detrimentul bloggurilor si a siteu-rilor interactive", sustine un analist al Kaufman Bros.
“Trendul e in continua crestere in America, companiile alocand sume tot mai mari publicitatii pe Internet, dezvoltand platforme inovative si eficiente pentru a transmite informatiile consumatorilor”, sustine directorul general al Advertising Bureau, Randall Rothenberg.
Publicitatea prin motoarele de cautare, in special Google si Yahoo, continua sa aduca cele mai mari incasari pentru publicitatea interactiva. Anul trecut, acestea au reprezentat 40% din cheltuielile cu segmentul publicitar online, adica 6,8 mld. dolari.
Publicitatea de tip "display" a generat incasari de 3,7 miliarde dolari anul trecut (2,75 miliarde euro), reprezentand 22% din totalul cheltuielilor alocate publicitatii online, in timp ce anu