Teama de munca in dorul lelii si de gaurile de securitate care ar innegri zilele baietilor de la IT ii face pe multi angajatori sa interzica chatul la serviciu. Uneori insa, angajatul munceste mai cu spor daca are liber la o conversatie pe net.
Nu mai e tabu
„Pina acum, un chat la serviciu, care sa iti permita legatura cu exteriorul, era un subiect tabu, se considera ca, daca e folosit in mod privat, te poate deturna de la munca. Acum, o intrebare care apare uneori la interviuri este: “Am chat? Daca nu am, nu ma intereseaza postul”.
Eu nu cred ca chatul poate afecta negativ munca unui angajat, nu cred ca daca el e dependent sa schimbe trei vorbe cu iubita sau cu prietenii nu mai e productiv. Ba din contra, acest lucru poate sa creasca gradul de multumire a angajatului si implicit calitatea muncii.
La PwC exista un chat intern, care asigura legatura intre cei 150.000 de angajati pe care ii avem la nivel international si vrem sa cream o interfata externa care sa le permita sa comunice cu oricine din exterior, care foloseste Yahoo! Messenger, de pilda. Va fi gata cam in doi ani.
Eu cred ca, in momentul in care interzici ceva cuiva, intotdeauna gaseste o cale alternativa, de obicei proasta din punct de vedere tehnic, care poate sa creeze gauri de securitate.
Daca noi realizam aceasta interfata externa si o furnizam angajatilor, putem sa o testam, putem sa oferim suport tehnic, putem sa facem traininguri pentru a-i invata cum sa o foloseasca“, spune Bogdan Alecu, IT senior manager PwC.
Scade productivitatea
„Avem noi timp sa vorbim cu prietenii la serviciu? Nu avem timp, pe angajatul din banca se pune o presiune foarte mare, are orele de la ghiseu in care trebuie sa fie omniprezent, iar cind nu este la ghiseu trebuie sa-si faca ordine in hirtii. Activitatea bancara nu-ti permite s