Ministerul Sanatatii va finanta din venituri proprii, realizate prin aplicarea asa-numitei taxe pe viciu (pe bauturile alcoolice si produsele din tutun), achizitionarea unui sistem IT, in valoare de 22 mil. $, pentru unitatile sanitare din Bucuresti si alte judete, potrivit unui proiect de hotarare de guvern elaborat de institutie. Proiectul vizeaza modificarea unei hotarari de guvern din anul 2000, care prevedea ca Finantele vor garanta creditul extern de 22 mil. $ care urma sa fie contractat de catre minister. Conform notei de fundamentare a proiectului, sistemul va fi achizitionat intrucat in foarte multe unitati sanitare se constata o "lipsa acuta a echipamentelor informatice si a programelor necesare desfasurarii activitatii acestora, la standarde europene. Aceasta problema afecteaza calitatea raportarilor medicale curente si respectiv calitatea indicatorilor starii de sanatate, infuentand, in consecinta calitatea deciziilor la nivelul sistemului de sanatate." Actul extinde sfera de aplicare a proiectului la mai multe judete, respectiv Arges, Mures, Cluj, Sibiu, Constanta, Neamt, Tulcea, Bihor, Botosani, Covasna, Brasov, Dolj si Timis. In luna decembrie a anului 2000, Ministerul Sanatatii a fost autorizat, printr-o alta hotarare de guvern, sa aplice procedura de achizitie prin negociere cu o singura sursa, respectiv consortiul format de firmele Compaq Computer Romania si Siemens Business Service GmbH&Co, pentru extinderea proiectului-pilot din judetul Neamt in judetele Arges, Mures si Sibiu. In cadrul proiectului din Neamt a fost implementat soft de la SAP si echipamente Compaq, integratorul fiind compania Sema. Proiectul a fost blocat in urma protestului formulat la acea data de companiile Bull, IBM, ICL si HP Romania privind intentia ministerului de a achizitiona softul si serviciile fara licitatie. Ministerul Sanatatii va finanta din venituri proprii, rea