Pentru a justifica intarzierile privind finalizarea proiectului, compania portugheza Lena, in sarcina careia revine reabilitarea DN1, gaseste tot felul de motive, care de care mai absurde. De pilda, reprezentantii societatii l-au informat pe premierul Calin Popescu Tariceanu, nemultumit de taraganarea lucrarilor, de faptul ca a fost eliberata tarziu o autorizatie pentru taierea unor arbori. Sau ca procedurile de expropriere a terenurilor care apartin SIE se desfasoara anevoios. Neimpresionat insa de toate acestea, primul-ministru a luat legatura, in urma cu 2 saptamani, chiar cu ambasadorul Portugaliei la Bucuresti, criticand ritmul de lucru al celor de la Lena.
Ieri, la fata locului, Tariceanu a cerut reducerea termenelor de finalizare a proiectului, explicand ca traficul de pe acest sector de drum este intens, iar lucrarile ingreuneaza circulatia autovehiculelor. Si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a afirmat ca va cere constructorului sa reduca termenul de finalizare a proiectului, aflat deja in intarziere cu mai multe luni.
Orban a spus recent ca va studia contractul incheiat cu compania portugheza si va cere finalizarea mai rapida a lucrarilor, in special pe segmentele care nu necesita construirea unor lucrari de arta, pentru a fluidiza circulatia. Compania portugheza Lena Engeharia E Construcoes a castigat licitatia pentru atribuirea contractului de largire si modernizare a DN1, intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni, dupa ce Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a reziliat contractul incheiat initial cu firma Efklidis din Grecia, pentru intarzierea lucrarilor.
Contractul cu Lena a fost semnat in luna august a anului trecut si are o valoare de 97,3 milioane lei (26,8 milioane euro), suma care nu include TVA.
Ieri, premierul Tariceanu si Ludovic Orban au mers in inspectie pe DN1, dupa ce in prealabil au avut o