Avem o echipa de fotbal. Cum procedam? Desi suna "catavencian", aceasta ar trebui sa fie o intrebare care sa ii obsedeze pe mai marii principalului club de soccer de pe litoral, FC Farul Constanta. Cateodata, ai impresia ca cei care se ocupa de destinul gruparii alb-albastre, au nevoie de un set complet de instructiuni. Se preia un club de fotbal, se formeaza un Consiliu de Administratie si se aloca un buget. E de bun simt sa se stie ca, in functie de marimea acestuia, vor fi si castigurile, pentru ca, in principiu, pentru asta preiei un club de fotbal, pentru profit. Insa, la fel de important este sa ai o buna politica de marketing, adica sa ii faci pe oameni sa creada ca totul este pentru ei, si ca tu, omul care investeste, nu faci altceva decat sa te implici sufleteste. Suporterii au nevoie sa fie bagati in seama, cocolositi cu fel de fel de produse si promotii, de la magazinul propriu al clubului, pana la bilete de intrare castigate la concursuri, sau, sa zicem, premii constand in abonamente gratis pentru un sezon intreg. In primul rand, nu trebuie uitat ca publicul vine la stadion pentru ca doreste sa uite de problemele zilnice si de neajunsurile de acasa. "Circ si paine" este un dicton care functioneaza de secole. Daca omul nu se simte bine, nu mai vine. Vrea spectacol, si acesta nu este generat intotdeauna de echipele din teren. Ce e de facut atunci? Am vazut in acest sezon o initiativa foarte buna a celor de la CVM Tomis, care au organizat fel de fel de concursuri si tombole in pauzele meciurilor, atragand si prin asta spectatorii la sala. In plus, au fost si majorete, deliciul publicului masculin, care, sa recunoastem, este inca majoritar la evenimentele sportive de pe la noi. In principiu, este laudabil ca oficialii clubului de volei isi dau silinta sa genereze spectacol in permanenta. La fotbal, situatia sta cu totul altfel. Nuantele de cenusiu ale sc