JURNAL DE CINEFIL
Săptămăna trecută vă povesteam despre scandalurile cu tentă sexuală din istoria de 60 de ani a Festivalului de film de la Cannes. In ultimele zile s-au mai intămplat lucruri scandaloase la Cannes, cu sau fără voia protagoniştilor.
Săptămăna trecută vă povesteam despre scandalurile cu tentă sexuală din istoria de 60 de ani a Festivalului de film de la Cannes. In ultimele zile s-au mai intămplat lucruri scandaloase la Cannes, cu sau fără voia protagoniştilor. Cel mai rău a ieşit soţia lui Roberto Cavalli, Eva, care şi-a călcat pe fustă şi a rămas in chiloţei albi şi transparenţi in văzul tuturor fotografilor. La polul opus e Bai Ling, o chinezoaică frumoasă cu căteva apariţii in Lost, care şi-a dezgolit un săn şi se pare că nu a fost un accident, ci un gest premeditat pentru publicitate.
Dar scandalurile au avut şi motivaţii mai serioase de-a lungul anilor. S-a intămplat ca publicului francez să nu-i placă filmul căştigător şi să protesteze la anunţarea marelui premiu. A fost aşa in 1960 cănd, un oarecare pe atunci, domn Felini şi-a ridicat Palme DâOr-ul pentru filmul său, "La Vita e bella", in huiduielile publicului. In acelaşi an, la proiecţia filmului "LâAventura" al lui Michelangelo Antonioni, regizorul şi Monica Vitti au fost evacuaţi cu greu din sală in insultele spectatorilor. A doua zi, unii dintre cei mai mari cineaşti ai lumii au semnat un protest faţă de public, menţionănd "contribuţia remarcabilă a lui Antonioni in cercetarea unui nou limbaj cinematografic."
Dar disputele grave sunt cele care s-au lovit de cenzura comunistă. Pănă in 1990, relaţiile dintre organizatorii Festivalului de la Cannes şi producătorii sovietici de film n-au fost dintre cele mai călduroase. In 1980, Tarkovski a mers la Cannes fără viza cenzurii sovietice şi teama era foarte mare pentru că, exista posibilitatea, ca od