CEC este unul dintre cele mai vechi simboluri ale tarii, puternic inradacinat in constiinta romanilor ca locul unde s-a platit aproape orice sau de unde s-a incasat aproape totul! Poate ca acest renume, la un moment dat, i-a facut mai mult rau decat bine, in conditiile in care ne amintim de cazul FNI, dar institutia a rezistat.
De astazi insa CEC pare sa aiba sansa sa intre intr-o alta etapa. Proprietarul a adus la conducerea sa un nou conducator al bancii, in persoana lui Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.
Acesta a anuntat o strategie menita sa-i schimbe bancii, pana in 2011, atat parul, cat si naravul. Cu alte cuvinte, sa o scape de imaginea prafuita si sa-i creasca mult cota de piata. Sigur, restructurarea nu este chiar atat de simpla cum ar parea.
Imaginea se schimba greu, dovada fiind in acest caz BCR, unde, cat de puternici si de plini de experienta sunt cei de la Erste, schimbarile nu se pot face peste noapte.
Mult mai grea va fi cresterea cotei de piata, unde banca trebuie sa investeasca bani multi in publicitate si in promotii, pentru ca marca ei actuala de institutie bancara cu mare deschidere in mediul rural nu i-a ajutat prea mult.
Desi are peste 800 de unitati la sate, ponderea operatiunilor din aceste zone in totalul bilantului bancii este cu totul marginala, iar cresterea a fost lenta. Cu alte cuvinte, povestile semanatoriste cu "CEC, banca rurala" trebuie... repovestite.
Nu trebuie nici sa uitam ca CEC a fost scoasa la vanzare anul trecut, dar procesul a esuat pentru ca autoritatile au considerat ca oferta de 560 milioane de euro nu era satisfacatoare. Poate ca autoritatile s-au temut mai mult de luarea unei decizii de privatizare in acel moment.
Oricum contextul era total defavorabil ideii de vanzare: nu se stinsesera ecourile publicarii con