Integrarea in Uniunea Europeana a deschis noi perspective de dezvoltare pentru Portul Constanta.
Specialistii atrag atentia asupra faptului ca infrastructura rutiera si feroviara este deficitara.
compania nationala administratia Porturilor Maritime Constanta a fost gazda intalnirii dintre Centrul National Intermodal si Asociatia Europeana de Transport Intermodal, in cadrul careia cele doua institutii au semnat un protocol de colaborare. Cu aceasta ocazie, Marin Chintoan, presedintele Centrului National Intermodal Romania, a declarat ca obiectivele concrete ale protocolului sunt legitimarea asociatiei romanesti, prin recunoasterea ei de catre asociatia europeana, si crearea premiselor integrarii trasportului intermodal romanesc in cel european.
Infrastructura, eterna problema
Marin Chintoan a precizat ca realizarea unui transport modal eficient nu este usoara, principalele piedici care i se opun fiind calitatea si cantitatea infrastructurii, atat cea rutiera, cat si cea feroviara, si ca rezolvarea acestor probleme cu ajutorul european va insemna o crestere exponentiala a volumului de transport in Romania. Livio Ambrogio, presedintele Asociatiei Europene de Transport Intermodal a precizat ca semnarea protocolului este importanta deoarece Portul Constanta a devenit un port european, care ar trebui sa faciliteze sa fie o poarta de desfacere a marfurilor europene in zona. Potrivit acestuia, "integrarea portului Constanta in comunitate si a Romaniei a eliminat taxele vamale, iar marirea vitezei de miscare a marfurilor va atrage in mod automat potentiali investitori dornici sa dezvolte afaceri in aceasta zona a Europei".
soselele vor fi din ce in ce mai aglomerate
"Romania beneficiaza de conditii geografice favorabile dezvoltarii transportului intermodal, prin conectarea ei la Marea Neagra. Ca atare, ar trebui sa urmati exemplul Olande